سلامتی تان وابسته به بخشش خطاهای دیگران است

سلامتی‌تان وابسته به بخشش خطاهای دیگران است مبحثی در سلامتی جسمانی است که در اثر یک مشاجره ساده با همسرتان یا رنجش طولانی‌مدت نسبت به یکی از اعضای خانواده یا دوست، یا تعارض حل نشده اجتماعی، در خطر خواهد افتاد. مراقبین توانبخش شما را در این راه یاری خواهند کرد.

خبر خوب اینکه مطالعات نشان داده‌اند که سلامتی‌تان وابسته به بخشش خطاهای دیگران است و می‌تواند دستاوردهای بزرگی برای سلامتی شما فراهم کند وخطر حمله قلبی را کاهش دهد. تحقیقات نشان از ربط بخشش و سلامت می‌دهد، سلامتی که از بهبود سطح کلسترول و خواب، کاهش درد، فشار خون و سطوح اضطراب، افسردگی و استرس با بالا رفتن سن خبر می‌دهد. پزشکان کلینیک مشاوره بزرگسالان اختلالات روانی می‌گویند: آسیب‌دیدگی و ناامیدی بار فیزیکی بسیار روانی زیادی دارد.

خشم مزمن در حالت جنگ یا گریز که منجر به تغییرات متعدد در ضربان قلب، فشار خون و ایمنی بدن می‌شود. بنابراین، این تغییرات خطر ابتلا به افسردگی، بیماری قلبی و دیابت و سایر شرایط مخاطره‌آمیز را افزایش می‌دهد. این حالیست که سلامتی‌تان وابسته به بخشش خطاهای دیگران است و استرس را کم می‌کند و منجر به بهبود سلامت می‌شود.

بخشندگی را یاد بگیرید

بخشش فقط گفتن کلمات نیست، بلکه این یک فرآیند فعال است که در آن شما آگاهانه تصمیم می‌گیرید که احساسات منفی را نسبت به شخص اعمال کنید، چه آن شخص شایسته آن باشد یا نه. وقتی خشم، رنجش و خصومت را آزاد می‌کنید، نسبت به فردی که به شما ظلم کرده است احساس همدلی، شفقت و گاهی اوقات حتی محبت می‌کنید.

مطالعات نشان داده‌اند که برخی از افراد به طور طبیعی بخشنده‌تر هستند. در نتیجه تمایل به رضایت بیشتری از زندگی خود دارند و افسردگی، اضطراب، استرس، عصبانیت و خصومت کمتری دارند. افرادی که کینه‌توز هستند، بیشتر احتمال دارد افسردگی شدید و اختلال استرس پس از حادثه و همچنین سایر مخاطرات سلامتی را تجربه کنند. اما این بدان معنا نیست که افراد نمی‌توانند خود را برای رفتار سالم‌تر تحت آموزش قرار دهند. بر اساس نظرسنجی‌ها، 62 درصد از بزرگسالان می‌گویند که در زندگی شخصی خود به بخشش بیشتری نیاز دارند.

بخشندگی را بخشی از زندگی خود کنید

شما انتخاب می‌کنید که به کسی که به شما ظلم کرده است دلسوزی و همدلی کنید. مراحل زیر می‌تواند به شما کمک کند نگرش بخشنده‌تری داشته باشید و از سلامت عاطفی و جسمی بهتری بهره‌مند شوید:

عکس‌العمل نشان داده و آن به خاطر بسپارید

عکس‌العمل به یک رویداد می‌شود و همچنین نسبت به نحوه واکنش، احساس و اینکه خشم و آسیب چگونه بر شما تأثیر گذاشته‌اند.

با دیگران همدلی کنید

برای مثال، اگر همسرتان در خانواده‌ای عصبی بزرگ شده باشد، عصبانیت او زمانی که اتفاق ناگواری اتفاق می‌افتد، قابل درک‌تر است.

عمیقا ببخشید

بخشیدن کسی به این دلیل که گزینه دیگری نداشته یا دین شما به آن توصیه دارد، ممکن است فکر کنید برای شفا یافتن کافی باشد. اما یک مطالعه نشان می‌دهد که بخشش افرادی که تا حدی ناشی از درک این موضوع است که هیچ کس کامل نیست، حتی اگر آن شخص هرگز عذرخواهی نکرده باشد، می‌توانند رابطه عادی خود را با طرف مقابل از سر بگیرند. کسانی که فقط در تلاش برای نجات رابطه بخشش هستند، به رابطه بدتری ختم می‌شود.

توقعات را کنار بگذارید

عذرخواهی طرف مقابل ممکن است رابطه شما با او را تغییر ندهد اگر شما هم انتظار نداشته باشید، ناامید نخواهید شد.

تصمیم به بخشش بگیرید

هنگامی که آن بخشش را انتخاب کرده‌اید، آن را با یک عمل محدود نکنید. اگر احساس نمی‌کنید می‌توانید با کسی که به شما ظلم کرده صحبت کنید، در مورد بخشش خود در یک دفتر یادداشت بنویسید یا حتی در مورد آن با شخص دیگری در زندگی خود که به او اعتماد دارید که می‌تواند مراقب خدمات پرستاری توانبخش صحبت کنید.

خودت را ببخش

علاوه بر بخشش دیگران خودت را هم ببخش

عمل بخشش شامل بخشیدن خودتان هم هست. برای مثال، اگر رابطه‌ای خوب یا بد با همسرتان داشته باشید، بدانید که این رابطه بازتابی از ارزش شما نیست.

چرا باید کسی را ببخشید؟

ایمنی متقابل: سیستم ایمنی بدن شما چگونه باکتری‌ها، ویروس‌ها، سموم و سایر مواد مضر را تشخیص می‌دهد و از خود در برابر آن دفاع می‌کند. پاسخ می‌تواند شامل هر چیزی از سرفه و عطسه گرفته تا افزایش گلبول‌های سفید خون باشد که به مواد خارجی حمله می‌کنند.

استرس پس از حادثه: اختلالی که در آن پاسخ «جنگ یا فرار» یا استرس شما روشن می‌ماند، حتی زمانی که چیزی برای فرار یا نبرد ندارید. این اختلال معمولاً پس از یک ضربه روحی یا جسمی، مانند دزدی، آزار فیزیکی یا یک بلای طبیعی ایجاد می‌شود. علائم شامل کابوس، بی خوابی، طغیان خشم، بی حسی عاطفی و تنش جسمی و عاطفی است.

سهیل خوش نظر
گرد آورنده

سهیل خوش نظر

از ما مشاوره رایگان بگیرید



    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *