اگر از تمرین ورزشی متنفرید چه کنیم؟

اگر از تمرین ورزشی متنفرید چه کنیم؟ بدانید که شما تنها کسی نیستید که از ورزش کردن می‌ترسید.

راهکار مقابله با تنفر از ورزش

اما لازم نیست تا زمانی که خیس عرق نشده اید یا درد عضلانی‌ای برایتان به وجود نیامده، برای ایجاد تفاوت بزرگ در سلامتی خود ورزش کنید.

گنجاندن فعالیت های لذت بخش در برنامه ورزشی

هنگام وزنه زدن به موسیقی یا کتاب صوتی گوش دهید. دیدن ویترین مغازه مرکز خرید در حال قدم زدن راه حلی خوشایند است.

اگر از تمرین ورزشی متنفرید چه کنیم؟ در مسابقه به صورت شرط‌بندی شرکت کنید تا حساس شدن شما را جذب کند. در طبیعت‌گردی عکس‌برداری کنید. افراد جدیدی را در سالن ورزشی یا در حین تمرین ملاقات کرده و صحبت کنید. درحالی‌که روی تردمیل ورزش می‌کنید به یک فیلم مورد علاقه یا تلویزیون نگاه کنید.

به جای چت کردن با یک دوست در موقع چای خوردن، در حین راه رفتن یا تمرین کششی چت کنید. به جای ماشین سوار شدن برای مسافرت کوتاه، قدم بزنید. با سگ پیاده‌روی کرده یا بازی کنید. اگر سگ ندارید، پیشنهاد دهید سگ همسایه را برای پیاده‌روی ببرید یا در انجمن حمایت از حیوانات خانگی یا گروه نجات حیوانات خانگی داوطلب کمک شوید.

وقتی استرس دارید به دویدن، پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری بروید، ببینید بعد از آن چقدر احساس بهتری پیدا خواهید کرد. یک دوست ورزشی پیدا کنید، کسی که واقعاً از مصاحبت با او لذت می‌برید و فعالیت‌هایی را امتحان کنید که قبلاً هرگز امتحان نکرده‌اید، ممکن است چیزی را پیدا کنید که دوست دارید. کمترین دستاورد اینکار، وقت گذراندن با یک دوست خوب است.

تنظیم یک برنامه ورزشی متعادل

یک برنامه ورزشی متعادل تنظیم کنید

تحرک داشتن دانستن یک علم نیست. فقط به یاد داشته باشید که ترکیب انواع مختلف فعالیت بدنی به جذاب نگه داشتن تمرینات و بهبود سلامت کلی شما کمک می‌کند.

نکته کلیدی این است که فعالیت‌هایی را پیدا کنید که از آن‌ها لذت می‌برید، بر اساس چهار عنصر سازنده تناسب اندام زیر توجه کنید:

حفظ تعادل

تمرینات تعادلی به خوب ایستادن و تثبیت استمرار ایستادن کمک می‌کنند، چه در حالت سکون باشید و چه در حال حرکت قرار داشته باشید. با تمرینات یوگا، ورزش تای چی، وضعیت بدنیتان را امتحان کنید تا اعتماد به نفس را با حفظ تعادل به دست آورید.

چرا برای شما مفید است؟ حفظ تعادل، وضعیت بدنی و کیفیت راه رفتن شما را بهبود می‌بخشد. همچنین خطر افتادن یا ترس از زمین خوردن را کاهش می‌دهد.

تمرینات کاردیو

ورزش‌های قلبی عروقی از گروه تمرین‌های عضلانی اساسی که در یک دوره زمانی حرکات موزون استفاده می‌کنند. قلب شما را به تپش انداخته و حتی ممکن است کمی احساس تنگی نفس در شما ایجاد کند. تمرینات قلبی شامل پیاده‌روی، بالا رفتن از پله، شنا، پیاده‌روی، دوچرخه سواری‌، قایقرانی، ورزش و رقص است.

چرا برای شما مفید است؟ ورزش کاردیو به کاهش خستگی و تنگی نفس کمک می‌کند. همچنین با بهبود استقامت برای فعالیت‌های روزانه مانند پیاده‌روی، نظافت خانه و انجام وظایف مستقل را افزایش می‌دهد.

 تمرینات سنگین و قدرتی

تمرینات قدرتی با استفاده از وزنه یا مقاومت کششی ماشین‌، وزنه‌های آزاد، نوارهای لاستیکی انجام دهید تا بدن شما، با حرکات تکراری عضله‌سازی ‌کند. تمرینات سنگین اغلب تمرینات قدرتی هستند که با سرعت بیشتری برای افزایش قدرت و زمان واکنش بدنی انجام می‌شوند.

چرا برای شما مفید است؟ تمرینات قدرتی به جلوگیری از از دست دادن توده استخوانی کمک می‌کند، عضله سازی می‌کند و تعادل را بهبود می‌بخشد، برای فعال ماندن و جلوگیری از سقوط بسیار مهم است. به عنوان مثال، تمرینات قدرتی می‌تواند سرعت شما را در هنگام عبور از خیابان بهبود بخشد، یا با این امکان که شما را قادر می‌سازد در صورت شروع به زمین خوردن یا از دست دادن تعادل، سریع واکنش نشان دهید، از سقوط جلوگیری کند.

ایجاد قدرت به شما کمک می‌کند مستقل بمانید و فعالیت‌های روزمره مانند باز کردن شیشه، سوار و پیاده شدن از ماشین و بلند کردن اشیاء را آسان‌تر انجام دهید.

انعطاف‌پذیری

تمرینات انعطاف پذیری توانایی مفاصل بدن شما را برای حرکت آزادانه در طیف کاملی از حرکت به چالش می‌کشد. این‌را می‌توان از طریق کشش‌های ثابت یا کشش‌هایی که شامل حرکت برای انعطاف‌پذیری ماهیچه‌ها و مفاصل و کمتر مستعد آسیب دیدن هستند انجام داد.

اگر از تمرین ورزشی متنفرید چه کنیم؟ با یوگا ورزشی عالی حس خوب و بهبود انعطاف‌پذیری است.

چرا برای شما مفید است؟ انعطاف‌پذیری به بدن شما کمک می‌کند تا نرم بماند و دامنه حرکت شما را برای فعالیت های فیزیکی معمولی، مانند نگاه کردن به پشت سر در حین رانندگی، بستن بند کفش‌هایتان، شامپو زدن به موهایتان، یا بازی با نوه‌هایتان، را افزایش می‌دهد.

فعالیت‌های مفید برای سالمندان

پیاده‌روی: پیاده‌روی بهترین راه برای شروع به تمرین است. این کار به غیر از یک جفت کفش پیاده‌روی راحت نیازی به تجهیزات خاصی ندارد و تقریباً در همه جا قابل انجام است.

کلاس‌های ورزشی یا تناسب اندام سالمندان: ورزش کردن با دیگران می‌تواند به شما کمک کند انگیزه داشته باشید و در عین حال منبعی برای سرگرمی، کاهش استرس و مکانی برای ملاقات با دوستانتان باشد.

ایروبیک در آب و ورزش‌های آبی: ورزش در آب استرس و فشار وارد بر مفاصل بدن را کاهش می‌دهد.

یوگا: مجموعه ای از موقعیت‌ها را با تنفس ترکیب می‌کند. حرکت در موقعیت‌ها به بهبود قدرت، انعطاف‌ پذیری و تعادل کمک می‌کند و می‌تواند با هر سطحی سازگار شود.

تای چی و چی گونگ: این سیستم‌های حرکتی الهام گرفته از هنرهای رزمی می‌توانند تعادل و قدرت را افزایش دهند. کلاس‌ها برای سالمندان اغلب در سالن‌های ورزشی محلی یا مراکز ورزشی بزرگ در دسترس هستند.

برای مطالعه بیشتر به سایت موسسه http://www.helpguide.org مراجعه کنید.

سهیل خوش نظر
گرد آورنده

سهیل خوش نظر

از ما مشاوره رایگان بگیرید



    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *